Jak dbać o skórę z AZS?

Atopowe zapalenie skóry sprawia, że staje się ona bolesna, pękająca a czasami także swędząca. Schorzenie to przekreśla możliwość używania w codziennej pielęgnacji zwyczajnych kosmetyków z marketowych półek. Osoby cierpiące na AZS powinny szczególnie dbać o skórę i korzystać wyłącznie z kosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji skóry wrażliwej, alergicznej lub z AZS. Jak prawidłowo dbać o taką skórę?

Regularna pielęgnacja

Podstawą jest regularna pielęgnacja. Tego typu kremy na atopowe zapalenie skóry powinno się aplikować przynajmniej dwa razy dziennie. Dzięki temu można utrzymać wysoki poziom nawilżenia skóry. To z kolei pozwala zmniejszyć ryzyko wystąpienia podrażnień. Krem na AZS koi i wspiera regenerację naskórka. Zapobiega łuszczeniu się skóry, jej pękaniu oraz powstawaniu na niej niewielkich, ale bolesnych ranek. Z tego powodu tak ważne jest, by regularnie sięgać po krem, który pomoże utrzymać optymalny poziom nawilżenia i będzie wpływał na uelastycznienie powłoki skórnej oraz na naprawę jej bariery hydrolipidowej.

Krem jak opatrunek

W przypadku atopowego zapalenia skóry krem powinien pełnić taką rolę jak wilgotny opatrunek. Z tą jednak różnicą, że pozwala on na zdecydowanie dłuższe utrzymanie wilgoci blisko skóry i na zmniejszenie nieprzyjemnych objawów z jej strony. Krem na atopowe zapalenie skóry powinien szybko się wchłaniać, ale równocześnie nie może on wnikać w skórę całkowicie. Jego część powinna na długo pozostawać wyczuwalna na skórze. To może na bieżąco koić pieczenie i łagodzić swędzenie skóry.

Bardzo ważne jest dbanie o szczegóły

W przypadku AZS nie wystarczy tylko stosować odpowiednich kosmetyków. Konieczne jest też wprowadzenie zmian w trybie życia. Powinno się wybierać ubrania, które nie przylegają ciasno do ciała. Nie należy też prać ich w detergentach. Zdecydowanie powinno się ograniczyć kontakty z substancjami chemicznymi. Dobrym pomysłem jest też wprowadzenie zmian w swoim życiu tak, by zmniejszyć ekspozycję na kurz i roztocza np. poprzez wymianę pościeli na antyalergiczną.