Najlepsze źródła witaminy D

Witamina D pomaga w utrzymaniu mocnych kości i zdrowych zębów, jednak nie można jej znaleźć w zbyt wielu produktach spożywczych. Witamina ta syntetyzowana jest w organizmie głównie pod wpływem działania promieni słonecznych, jednak w jaki sposób zimą można zapewnić sobie odpowiedni poziom tej witaminy?

Słońce

Promienie słoneczne pomagają w wytwarzaniu witaminy D, dlatego też każdego dnia wystarczy posiedzieć na słońcu co najwyżej 20 minut, aby zapewnić sobie dzienną dawkę witaminy D. Niestety zimą o słońcu można jedynie pomarzyć, dlatego też należy poszukać jakichś innych źródeł wspomnianej witaminy.

Tran

Jednym z lepszych źródeł witaminy D jest tran norweski Mollers, który występuje nie tylko w formie płynu, ale również kapsułek do połykania. W tranie Mollers oprócz witaminy D znajdują się również cenne dla zdrowia kwasy tłuszczowe omega-3 oraz witamina A. W okresie zimowym tran Mollers zapewni nie tylko dzienną dawkę witaminy D, ale również pozostałych składników odżywczych.

Odpowiednia dieta

Zimą warto zadbać o to, aby codzienne dieta składała się z produktów, które w swoim składzie zawierają witaminę D. Wprawdzie nie ma ich zbyt wiele, przez co taka dieta może się wydać monotonna, jednak dla zdrowia warto zrobić wszystko. W jakich jednak produktach znajduje się witamina D? Największe jej ilości znajdują się w tłustych rybach, jednak można ją również znaleźć w jajkach, żółtym serze i mleku.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *